Ανοιχτή Δημόσια Συζήτηση με θέμα «Προτάσεις για την επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος της πόλης και για τις θερινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις»

Μετά την ολοκλήρωση της συνεδρίασης της Επιτροπής Διαβούλευσης με θέμα «Προτάσεις για την επίλυση κυκλοφοριακού προβλήματος της πόλης και για τις θερινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις», ο Δήμος Ναυπακτίας θέτει σε ανοιχτή δημόσια συζήτηση το παραπάνω θέμα, ώστε να συγκεντρωθούν όσο το δυνατόν περισσότερες απόψεις, προς όφελος του τελικού αποτελέσματος.

Φορείς και δημότες μπορούν να παραθέσουν τις απόψεις τους στο παρόν θέμα ή στο email του Δήμου info@nafpaktos.gr.

Όλες οι απόψεις θα δημοσιεύονται εδώ.

Παρακάτω δημοσιεύουμε απόψεις επί του θέματος, όπως εκφράστηκαν κατά την συνεδρίαση της Επιτροπής Διαβούλευσης στις 18 Φεβρουαρίου 2016:

1. Απόφαση Ομοσπονδίας Επαγγελματικών, Βιοτεχνικών και Εμπορικών Σωματείων Ναυπακτίας και Δωρίδας (κος Δαβανέλλος Θεμιστοκλής)

2. Παρατηρήσεις του Προέδρου και Δημάρχου κου Λουκόπουλου και του Αντιδημάρχου κου Καρακώστα επί της παραπάνω απόφασης

3. Δημότης κος Σαματάς Γεώργιος, μέλος της Επιτροπής Διαβούλευσης

4. Λουκόπουλος Αριστείδης, Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ναυπακτίας, μέλος της Επιτροπής Διαβούλευσης

5. Δημότισσα κα Παπαϊωάννου Ευδοκία, μέλος της Επιτροπής Διαβούλευσης

6. Δημότης κος Κοτρώνης Γεώργιος, μέλος της Επιτροπής Διαβούλευσης

7. Κα Ανδρονιάδη Ευτυχία, Σύλλογος ΑΜΕΑ Γονέων & Φίλων «ΑΛΚΥΟΝΗ», μέλος της Επιτροπής Διαβούλευσης

8. Σύλλογος Αρχιτεκτόνων και Σύλλογος Μηχανικών Ν/κτίας

9. Τσερπέλης Νικόλαος Εκπρόσωπος Τεχνικού Επιμελητήριου Ελλάδας, μέλος της Επιτροπής Διαβούλευσης

10. Δημότης κος Ασημακόπουλος Γεώργιος, μέλος της Επιτροπής Διαβούλευσης

11. Μπουλές Ιωάννης Επικεφαλής μείζονος αντιπολίτευσης

12. Πανουργιάς Πάνος, Περιβαλλοντικός Σύλλογος Πολίτες Εν Δράσει Ναυπάκτου, μέλος της Επιτροπής Διαβούλευσης

Το πλήρες πρακτικό της συνεδρίασης της Επιτροπής Διαβούλευσης, μπορείτε να δείτε εδώ.

Οι προτάσεις του Συνδυασμού Ανανέωση και Δημιουργία για τη Ναυπακτία.

    • ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
      Για τη διαβούλευση σχετικά με το κυκλοφοριακό:
      Α) Υπάρχει ένα «εργαλείο», το οποίο ο Δήμος Ναυπακτίας θα πρέπει να εκμεταλλευτεί και δεν είναι άλλο από το Σχέδιο Πόλης.
      Αναφέρω μερικά παραδείγματα:
      Οι παραλιακός δρόμος του Γριμπόβου (οδός Καθόδου Δωριέων), όταν κλείνει τους θερινούς μήνες δημιουργεί ορισμένα προβλήματα στη διοχέτευση των οχημάτων.
      Το σχέδιο πόλης προβλέπει δημοτική οδό (οδός Φιλικής Εταιρίας) «παράλληλη» προς την Καθόδου Δωριέων, η οποία σε πολλά σημεία παραμένει για μερικά μόλις μέτρα αδιάνοικτη.
      Μπορεί όμως, να γίνει εφαρμογή του σχεδίου πόλης και να διανοιχτεί μέχρι τα παλαιά σφαγεία.
      Με τον τρόπο αυτό, και με κίνηση από δυτικά προς ανατολικά και μόνον μπορούν να διοχετεύονται τα οχήματα μέχρι την οδό Πλαστήρα (εκεί που είναι το «Τεχνουργείον») και ακόμη πιο πέρα μέχρι και τον δρόμο του αναχώματος του Σκα, ο οποίος με ορισμένες παρεμβάσεις (στην είσοδο από την Λεωφόρο Αμφίσσης) να μπορεί να χρησιμοποιείται και από τα λεωφορεία, τα οποία στη συνέχεια μπορούν μέσω της συνδετήριας οδού να «βγαίνουν» στην περιμετρική και να αποφεύγουν το κέντρο. Έτσι θα εξυπηρετούνται και όλα τα ξενοδοχεία.
      Ομοίως, και στην περιοχή της Ψανής. Η Εθνικής Αντιστάσεως από τα φανάρια μέχρι την παραλία (Ναυμαχίας) ειδικά τους θερινούς μήνες υπερφορτώνεται. Θα πρέπει να γίνει εφαρμογή και εκεί του σχεδίου πόλης από την πλευρά της επέκτασής του δηλαδή μετά τη Λαγκαδούλα έναντι «My Market» αλλά και σε κάποια σημεία που δεν έχει διανοιχτεί πλήρως (όπως είναι η Εθνικής Συμφιλιώσεως).
      Επίσης, τους μήνες που λειτουργούν τα σχολεία στην Ψανή, τα λεωφορεία που μεταφέρουν μαθητές από δυτικά θα μπορούσαν να χρησιμοποιούν την παραλιακή και να αφήνουν τους μαθητές στην κάτω πλευρά του α’ γυμνασίου και τα λεωφορεία που έρχονται από ανατολικά να διέρχονται από τη Θέρμου και να αφήνουν τους μαθητές μεταξύ β’ δημοτικού και Β’ γυμνασίου.
      Γιατί θα πρέπει κάθε πρωί να υπάρχει κομφούζιο στη Μεσολογγίου;
      Β) Στο κέντρο τα πράγματα είναι λίγο πιο περίπλοκα. Κάθε μέρα το ζω.
      Το πρόβλημα λύνεται μόνον με αυστηρή αστυνόμευση.
      Το πρόβλημα στην κυκλοφορία δεν το δημιουργούν τα οχήματα αλλά οι οδηγοί τους. Το οχήματα πάνε εκεί που τα οδηγείς!!!!
      Δεν είναι δυνατόν κάθε φορά που οποιοσδήποτε θέλει, για παράδειγμα, να κάνει συναλλαγή με τράπεζα να διπλοπαρκάρει και να εμποδίζει την κυκλοφορία με αποτέλεσμα ουρές πολλών μέτρων.
      Αυτό δείχνει παντελή έλλειψη κυκλοφοριακής αγωγής, δηλαδή σεβασμού των κανόνων οδικής συμπεριφοράς άρα έλλειψη σεβασμού των άλλων.
      Η αυστηρή εφαρμογή του Κ.Ο.Κ. είναι μόνη λύση.
      Στην κατεύθυνση αυτή μπορεί να βοηθήσει και η ελεγχόμενη στάθμευση.
      Για όσο διάστημα λειτούργησε έχω την εντύπωση ότι λειτούργησε καλά. Με εξαίρεση τα μηχανάκια, τα οποία δημιουργούν επιπλέον πρόβλημα καθώς οι οδηγοί τους κυριολεκτικά τα παρατάνε, όπου βρουν, χωρίς να σκέφτονται αν μπορεί να παρκάρει ένα άλλο ι.χ. ή άλλο μηχανάκι ή αν μπορεί να περάσει πεζός από διάβαση. Γιατί το κυκλοφοριακό αφορά και στους πεζούς όχι μόνον στα οχήματα.
      Διαφορετικά, θα πρέπει να τοποθετηθούν κατά μήκος όλων των πεζοδρομίων κάγκελα μόνιμα και σταθερά, όχι κολωνάκια που ξηλώνονται κάθε λίγο. Χαρακτηριστικό το παράδειγμα με τα κολωνάκια στις γωνίες που έχουν μείνει μόνον οι βάσεις τους (για τέτοια αγωγή μιλάμε). Η τοποθέτηση τέτοιων εμποδίων είναι μάλλον επιτακτική στην ανατολική πλευρά, στην οποία έγιναν οι παρεμβάσεις στα πεζοδρόμια, τα οποία μέχρι στιγμής δείχνουν ότι φτιάχτηκαν για ανεβαίνουν σε αυτά τα ι.χ.!!!
      Για όλα τα πιο πάνω νομίζω ότι η επανασύσταση της Δημοτικής Αστυνομίας είναι ζήτημα σημαντικό.
      ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ:
      Νομίζω ότι μελέτες και διαβουλεύσεις μπορούν να γίνουν πολλές. Όμως το έλλειμμα κυκλοφοριακής αγωγής του Έλληνα δεν καλύπτεται εύκολα. Θεωρώ ότι το σχέδιο πόλης, η αστυνόμευση αλλά και η εφαρμογή του κανονισμού κοινοχρήστων (σε ό,τι αφορά στα πεζοδρόμια) είναι μερικές λύσεις εφικτές.
      Μετά τιμής
      ΜΑΡΚΟΣ ΑΝΤ. ΠΟΥΛΟΣ
      Δικηγόρος.

      Μάρκος Πούλος on 22/04/2016