3ο Δημοτικό Σχολείο: Προβολή της ιστορίας της Ναυπάκτου μέσα από θρησκευτικές προσεγγίσεις

3ο Δημοτικό Σχολείο: Προβολή της ιστορίας της Ναυπάκτου μέσα από θρησκευτικές προσεγγίσεις

Με επιτυχία παρουσιάστηκε από τη Διευθύντρια του 3ου ΔΣ Ναυπάκτου, κ. Μαρία Μαραγκού, η ιστορία της πόλης μας, στο 4ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΘΕΟΛΟΓΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕ ΔΙΕΘΝΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ, «Θρησκευτική Εκπαίδευση: Σύγχρονες τάσεις και επικαιρότητα», (28-29 Ιανουαρίου, Θεσσαλονίκη), μέσα από:


ΤΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, ΕΝΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ.

«450η Επέτειος της Ναυμαχίας της Ναυπάκτου,

η Εικόνα της Παναγίας της Ναυμαχίας»

Ο Θρησκευτικός εγγραμματισμός, ως «αδιαμφισβήτητο δικαίωμα» της μόρφωσης των μαθητών και των μαθητριών του σύγχρονου κόσμου, προσεγγίζεται διδακτικά μέσα από «σύγχρονες γνω­σιο­λογικές, παιδαγωγικές και διδακτικές θεωρίες», οι οποίες συμβάλλουν, τόσο στον πολυεπίπεδο γραμματισμό των παιδιών, όσο και στην προετοιμασία τους ως ελεύ­θερων, ενεργών, δημιουργικών και υπεύθυνων πολιτών. Το Νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών του Μαθήματος των Θρησκευτικών μπορεί να συνδεθεί διαθεματικά και με τα άλλα διδασκόμενα μαθήματα του σχολείου, αλλά και να αποτελέσει ταυτόχρονα δυναμικό διδακτικό αντικείμενο των καινοτόμων «Εργαστηρίων Δεξιοτήτων», σκοπό των οποίων, μεταξύ άλλων, «αποτελεί η ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης». Το συγκεκριμένο  Εργαστήριο Δεξιοτήτων, που υλοποιήθηκε από τους μαθητές της Στ΄τάξης σε συνεργασία με το Σύλλογο Διδασκόντων και σε συνεργασία με φορείς της πόλεις μας είχε τον τίτλο: «450η Επέτειος της Ναυμαχίας της Ναυπάκτου, η Εικόνα της Παναγίας της Ναυμαχίας», συνιστά ένα διδακτικό παράδειγμα που φιλοδοξεί, μέσα από βιωματικές, ομαδοσυνεργατικές, καλλιτεχνικές, δημιουργικές  δραστηριότητες, αλλά και μέσα από την κριτικά αναστοχαζόμενη διδακτική μεθοδολογία, να καλλιεργήσει από τη μια πλευρά την κριτική σκέψη, την πολιτειότητα, το πνεύμα συνεργασίας και αποδοχής του «Άλλου και από την άλλη πλευρά να ενισχύσει την ικανότητα αλληλοκατανόησης και ενσυναίσθησης με ευχάριστο και εποικοδομητικό τρόπο μέσα από το Μάθημα των Θρησκευτικών.